Dans, spel en orchidee - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu Dans, spel en orchidee - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu

Dans, spel en orchidee

Door: webmaster Joaquin

Blijf op de hoogte en volg Vamos

28 Juli 2010 | Brazilië, Lins

Gisterenavond zijn we op bezoek geweest bij de hulp van Els. Tatjana is een hele bijdehante tante die ons overal heen chauffeurt. Ze kent alle zaken en af en toe lijkt het of ze ook alle mensen kent die we tegenkomen. De claxon is bij haar continue in gebruik.
Ook zorgt ze voor ons eten samen met een andere Tatjana (toeval). Maar wat ik eigenlijk wilde vertellen. Gisteren waren wij na het diner uitgenodigd nog een pilsje bij haar te komen drinken. Zo konden we ook kennis maken met wat moderne braziliaanse dansen en muziek. Iedereen moest nog even meedoen. Nicolaas (haar zoontje) maakte voor een aantal (die trek hadden) nog een mooi hoorntje.

Vandaag is het tijd voor diverse spellen. We dachten ook zwemmen, maar het is een mindere dag de zon is er niet toch zo'n 27 graden. Zo is er met de kids Simon Says....Mango Mango...Annemaria Koekoek en nog een balspel gespeeld. Hierna een waterballonnengevecht als mooie en spetterende afsluiting. Straks komt de volgende groep dus kunnen we er weer tegenaan!

Saskia, Judith, Ties en ik hebben ondertussen een bezoek gebracht aan een orchideeen kweker. Dit daar men van plan is een kleine kwekerij op te starten om de jonge jongens hier ook het vak te leren. Ook wordt gedacht om kokosnotenplantage op te zetten. Een paar goede aanvullingen om de jongeren hier wat extra kennis op te laten doen.

De orchideeen kweker had niet alleen oog voor orchideeen maar verzamelt ook diverse vogels. Een mooie Ara en Toekan en diverse andere papegaaien behoren tot zijn verzameling. We werden ontvangen (zo als het hoort in brazilie) met sterke koffie met heel veel suiker. En Carolina's, een soortje soesje zonder de slagroom. Heel vriendelijk en erg gastvrij.

De Bouw

Het bijgebouw is bijna af. De zijmuren zijn afgemetseld alleen de betonnen draagkolommen worden vanmiddag gestort. Tevens is de draagconstructie voor de naam van het gebouw nogmaals in de lak gezet. Morgen beginnen we met het dak.

• 28 Juli 2010 - 16:23

Ko Burema:

Werkers en genieters,

Na hard werken is ontspanning zeker op zijn plaats.
    Zo zie je nog eens wat en leer je meer van de cultuur aldaar.
    Nog een week hard werken en af en toe genieten en Nederland komt weer in zicht.

Sterkte en nog veel p;zier.

Ko

• 28 Juli 2010 - 17:23

Iman:

Het is leuk hoe veel plezier de kinderen hebben en jullie ook natuurlijk!.
    gaat het goed?
    nou nog veel plezier deze
    6 dagen en maak er wat van!(k) :-)

groetjes iman

• 28 Juli 2010 - 17:42

MARJO SIMONS:

Ondanks alle werkzaamheden, ook plaats voor plezier. Laura in bekend lach-stand. Nog een week jongens/meiden, hou vol.

• 28 Juli 2010 - 19:32

Jan En Nel:

Zo te zien hebben jullie naast de noeste arbeid ook nog tijd om een spelletje te spelen. Heel leuk om alles van dag tot dag te kunnen volgen. Wij zijn even weg. We wensen jullie een zeer goede terugreis (nu nog niet aan denken).

• 29 Juli 2010 - 12:59

Ans Toebak:

Wat fantastisch. Nu heb ik wel spijt dat ik niet ben meegegaan. Ik leef elke dag met jullie mee.
    Nog veel succes en tot ziens in Krimpen.

• 29 Juli 2010 - 14:22

Saskia:

Jeetje, wat een geweldige verhalen en foto's!
    Als ik het zo lees en zie vind ik het nog meer jammer dat ik niet mee kon.
    En wat wordt er hard gewerkt en veel beleefd.
    Nog veel succes en pleizer daar!!

groetjes

• 30 Juli 2010 - 13:05

Naomi Fassaert:

Hoi Nic en de andere harde werkers!

Wat leuk om dit allemaal te kunnen lezen! Jullie mogen zeer trots zijn op deze reis en dit project.

Ik wens jullie allen nog heel veel succes de laatste paar dagen en genieten daar he!

Groetjes! Naomi (zusje van ;) )

• 30 Juli 2010 - 18:44

Evert & Monique:

Lieve Allemaal,

Wat zijn jullie toch een ontzettende kanjers!
    We kunnen ons voorstellen dat jullie er van balen niet alles helemaal af te krijgen, maar jullie hebben zoveel werk verricht en zoveel goeds gedaan! Vergeet dat niet!
    Prachtig om te zien hoe een ieder genoot van spel,dans, hollands eten, meters bier enz enz.
    En niet te vergeten zingen in de mis!!

Echt we vinden jullie allemaal kanjers!

groetjes Evert&Monique

Vamos

Vamos a Lins! Oftewel: Wij gaan naar Lins! Wij: een groep enthousiaste vrijwilligers uit de omgeving van Krimpen aan den IJssel (al dan niet verbonden aan de RK parochie H. Maria Koningin) gaan aankomende zomer de reis naar Lins in Brazilie maken om daar op de Comunidade Educacional Para O Trabalho (CEPT) van Els Koop een vervallen varkensstal om te bouwen tot een ontmoetingsruimte voor de opvang van 80 extra kinderen die in de sloppenwijken leven. De CEPT is een plek waar kinderen die in armoede (en criminaliteit) leven zich kunnen bekwamen in een beroep, bijles, voeding en medische verzorging krijgen, alsook materiele benodigdheden zoals kleding.

Actief sinds 02 Nov. 2009