Klaar..en hoe nu verder? - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu Klaar..en hoe nu verder? - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu

Klaar..en hoe nu verder?

Door: webmaster Ties

Blijf op de hoogte en volg Vamos

01 Augustus 2010 | Brazilië, Lins

Beste lezers,

Aan mij de eer om een afrondend stukje te schrijven vanuit Lins. Maar - net zoals het project nog doorgaat als wij hier weg zijn - zo zullen er wellicht nog stukjes komen in de komende maanden.

Zoals ik eerder schreef heb ik verder gewerkt met de beschrijving van het project zoals Frie die gemaakt had, m.b.v. mensen van de universiteit hier en natuurlijk de mensen van de CEPT. Inmiddels is er veel gewijzigd. Prijzen bleken toch anders dan ingeschat, de precieze wensen van de mensen hier bleken toch iets anders dan eerst werd gedacht, etc. Maar, voor mijn gevoel komen we langzaamaan steeds dichter bij hoe het uiteindelijk gaat worden.

We hebben de afgelopen week opnieuw de universiteit bezocht om ideeën te krijgen, we hebben de bouwmarkt bezocht en materialen besteld. Gelukkig bleek een aantal zaken goedkoper uit te vallen dan gepland. Toen later ook nog bleek dat de CEPT geen sociale lasten hoeft te betalen was er veel geld voor nieuwe wensen.

Die wensen bestaan o.a. uit het maken van een receptiebalie, het plaatsen van kluisjes, een muziekinstallatie, spiegels aan de wand en wat al niet meer. En zelfs met al deze wensen bleven we het "probleem" houden dat we geld overhouden. We hebben dus besloten ook het project van het basketbalveld erbij te doen. Waarschijnlijk is er dan zelfs nog geld om de gewenste kokosnootbomen aan te schaffen. Kortom, we gingen met uw en ons geld hierheen om een varkenschuur om te bouwen tot ontmoetingsruimte en als het mee zit kunnen we drie(!) andere projecten realiseren.

Voor de komende weken heb ik afgesproken dat we elke twee weken een voortgangsrapport ontvangen en foto's van de verschillende projecten. De eisen zijn duidelijk: het moet binnen het beschikbare budget blijven en als Frie eind september terugkomt moet het af zijn.

Door het goede contact dat we hebben weten te leggen met de mensen hier heb ik er alle vertrouwen in dat Frie na dat bezoek met een grote glimlach en prachtige foto's terugkeert naar Nederland.

Voor nu, het allerbeste namens ons allen, dank voor al jullie berichtjes en mocht er nieuws zijn, dan zullen we jullie dat zeker laten weten!

ate logo!

T#

• 01 Augustus 2010 - 16:38

Petra:

Jullie hebben fantastisch werk gedaan!
    Goede reis terug.

• 01 Augustus 2010 - 18:01

Ruud Engelenberg:

Beste Ties en alle anderen,
    Met veel bewondering heb ik jullie verslaggeving gevolgd. De succesjes en de tegenslagen, de plezierige zaken, ontvangsten, feestjes en uitstapjes. Werk en ontspanning horen bij elkaar. Ook langs deze weg wil ik jullie, mede namens alle leden van het kerkbestuur, complimenteren met het bereikte resultaat en danken voor het vele werk dat jullie allen hebben verricht voor "onze" Els en haar CEPT. Goede reis terug en tot spoedig ziens,
    Ruud

• 01 Augustus 2010 - 18:31

Mirelle:

Het laatste verslag en dat betekent dat ik één van mijn zusjes weer snel zal zien. Een veilige terugreis toegewenst en voor de gelukvogels onder jullie: nog een heel fijne week samen in het prachtige Brazilië.
    Veel liefs! Theo, Mirelle en Koen

• 02 Augustus 2010 - 07:33

Ko Burema:

Beste Brazilie-gangers,

Jullie hebben daar fantastisch werk geleverd.
    Nog grootser is dat jullie met het geld goed uitkomen en dat er nog meer gerealiseerd kan worden.
    Ik heb bewondering voor jullie inzet en van harte welkom weer bij ons in de parochie.

Ko

• 02 Augustus 2010 - 10:37

Van Luxemburg:

Mijn grote bewondering voor jullie onderneming.Een stukje ontwikkelingswerk pur sang.Deze ervaring zal voor altijd in jullie geheugen gegrift blijven en terecht.Met hartelijke groet Fam. van Luxemburg.

• 02 Augustus 2010 - 13:23

Hugo En Marian:

Lieve Vamosgangers

We hebben genoten van alle verhalen en foto's van de afgelopen weken!! Leuk om zo met jullie mee te leven. En wat gaat de tijd toch snel voorbij!! Gelukkig hebben jullie heel veel werk kunnen verzetten.
    Veel groeten gewenst aan Els en al haar mensen daar. Heel veel succes met alles!!
    En voor jullie, Vamosgangers: GOEDE REIS TERUG NAAR NEDERLAND !!!!
    Groeten van Hugo en Marian Halleriet

• 02 Augustus 2010 - 14:03

Evert & Monique:

Lieve allemaal,

Nog even een klein berichtje van ons.Dank voor jullie foto's en verhalen, zo hadden we toch een klein beetje het idee er "bij" te zijn!

Ik wens jullie een goede reis terug, en voor diegene die nog "even" blijven...heel veel plezier!

Groeten Evert en Monique

• 02 Augustus 2010 - 14:05

Kimberly:

Helaas zit het er weer op voor jullie. Jullie hebben geweldig werk gedaan. Een reis denk ik om nooit te vergeten.

Veel succes met de terugreis.
    Groetjes en tot snel!
    Kimberly

• 02 Augustus 2010 - 14:27

Sonja En René:

Hoi Linsgangers,
    Wat hebben jullie hard gewerkt. Wij weten dat de werkelijkheid vaak te groot is om op een foto te passen, maar zelfs op de foto's ziet het er al fantastisch uit. Wij zijn trots op jullie allemaal!
    Vanuit Indonesie wensen we jullie allemaal een voorsoedige terugreis.
    Hup Kirst, de laatste loodjes! en dan ben je weer bij Floris.
    Suus en Ties, nog heel veel plezier tijdens jullie extra week.
    Veel liefs,
    Sonja en René

• 02 Augustus 2010 - 19:09

Iman:

halo allemaal,

het ziet er prachtig uit
    julllie hebben hard je best gedaan en het is gelukt!:-)
    nog een goede reis terug!
    en voor ties en suzanne nog een fijne week samen !!

groetjes Iman
    p.s ik ga niet mee op koorkamp:-(
    mijn ouders vinden me nog te jong
    doeei
    fijne reis!!

• 02 Augustus 2010 - 19:16

Paula Emmen:

Lieve allemaal,
    Bedankt voor alles en een goede en behouden terugreis,
    groetjes Paula Emmen

• 06 Augustus 2010 - 19:46

Rita Schoolenberg:

Beste, lieve jongelui,
    Na mijn vakantie heb ik met veel interesse jullie reisverslag/werkverslag gelezen....met interesse, maar vooral ook bewondering!! Hulde voor jullie inzet, voor jullie flexibiliteit, wat vooral nodig was, en ik denk dat het voor jullie zelf ook onvergetelijke momenten heeft opgeleverd. Ik hoop graag de verhalen van jullie zelf binnenkort te horen!!
    Groeten, Rita

• 10 Augustus 2010 - 17:59

Wim V. Druenen:

Beste Linsgangers en overige belangstellende.Na enige dagen rust en tot mij zelven gekomen (geen bruine maar groene bonen gegeten} velen vragen beantwoord over het werk in Brazilie wil ik mijn mede reizigers bedanken voor de gezellige {soms moeilijke}tijd die we samen hebben door gemaakt,in het bijzonder voor Suzanne,Ties,Frie en Wim L. die veel hebben moeten organiseren. Sorry dat er een keer bewapend i.p.v. gewapend beton op de website heeft gestaan, dat heb je door dat ik zelf niet zo snel ben met typen [in werktijd] en dit door een ander heb laten doen. Wij hebben samen veel werk in een korte tijd verzet en rekenen er op dat het project eind september als Frie komt,dat het dan nagenoeg {op zijn braziliaans]klaar zal zijn. Nogmaals hartelijk dank groeten van Wim v.Druenen.