De eerste dag - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: webmaster (JD)

Blijf op de hoogte en volg Vamos

16 Juli 2010 | Brazilië, Lins

We zijn op 13 juli in de middag vertrokken richting Lins. We werden uitgezwaaid door een massa van parochianen en kennissen, het leek wel een schoolreisje. Bij aankomst in Sao Paolo stond Els al op ons te wachten en sloot Frie zich bij de groep aan. Na 21 uur reizen waren we er nog lang niet. In de regen zitten we gezellig in een klein busje en reizen nog zo'n 7 uur naar Lins. Oh, ja we hebben ook nog even gezongen voor Judith, maar dat was nog op de luchthaven van Madrid. Het land waar we doorreisden was uitgestrekt en verlaten en gevuld met veel grote suikerriet plantages. Op woensdag 4 uur Braziliaanse tijd arriveerden we in Lins. Even de benen strekken en alle koffers sorteren. We slapen met zijn vijven in stapelbedden op 1 kamer. De koffers met de meegegeven spullen voor Lins hebben we de volgende dag uitgepakt in de winkel van de Communidade. Aansluitend hebben we een complete rondleiding gehad. Het is verbazingwekkend hoe je met zo weinig middelen zoveel kunt bereiken. De varkensstal zullen we niet gaan verbouwen want deze wordt op dit moment geteisterd door aanvallen van wilde bijen. Het alnatieve bouwproject hebben we ook reeds gevonden. En de tekeningen daarvoor zien we morgen. Alles kost geld dus we gaan nu een bank zoeken om te kunnen pinnen.

• 16 Juli 2010 - 15:54

T#:

Moet ik voor zondag nog even een actie organiseren voor wat extra geld, of lukt het nog wel even? ;-)
    Ik ga vanavond nog ff muziek maken in de Bron. Laat maar weten of ik nog iets mee moet nemen!

• 16 Juli 2010 - 16:35

Ko Burema:

Beste Brailie-parochianen,

Ik wens je heel veel succes met het alternatief.
    Ik ben erg benioeuwd hoe alles voor jullie verloopt.
    Sterkte, KO

• 16 Juli 2010 - 19:54

Frans Rademakers:

Hallo Allemaal,jammer dat de "bijen "jullie voor zijn.
    Heel veel succes met al de andere werkzaamheden.
    Gr.Frans.

• 19 Juli 2010 - 18:34

Marjolein Doggen:

Hey Broer, schoonzus en de rest super leuk om jullie zo te volgen.

Vamos

Vamos a Lins! Oftewel: Wij gaan naar Lins! Wij: een groep enthousiaste vrijwilligers uit de omgeving van Krimpen aan den IJssel (al dan niet verbonden aan de RK parochie H. Maria Koningin) gaan aankomende zomer de reis naar Lins in Brazilie maken om daar op de Comunidade Educacional Para O Trabalho (CEPT) van Els Koop een vervallen varkensstal om te bouwen tot een ontmoetingsruimte voor de opvang van 80 extra kinderen die in de sloppenwijken leven. De CEPT is een plek waar kinderen die in armoede (en criminaliteit) leven zich kunnen bekwamen in een beroep, bijles, voeding en medische verzorging krijgen, alsook materiele benodigdheden zoals kleding.

Actief sinds 02 Nov. 2009