FONTE E VIDA - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu FONTE E VIDA - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu

FONTE E VIDA

Door: webmaster (JJ)

Blijf op de hoogte en volg Vamos

16 Juli 2010 | Brazilië, Lins

Na gister een rondleiding van Els gehad te hebben van de comunidade gingen we vandaag aan de slag. Morgen is het groot feest het zo genoemde oogstfeest. Dit is een feest waar de mannen als boeren verkleed gaan en de vrouwen als boerinnen.De oogst word dan gevierd met dans,eten en drinken.De vrouwen hebben met de kinderen de feestzaal versierd en de mannen hebben alle spullen naar de feestzaal gesjouwd! Na het middageten zijn wij begonnen met het andere gebouw(niet de varkensstal maar een oude opslagruimte) leeg te halen, de muren schoon te maken en de bomen te snoeien. De naam van dit gebouw wordt FONTE E VIDA ( fontein van het leven oftewel de bron vrij vertaald) Het bestuur van de comunidade heeft dit besloten.
Morgen gaan we van het oogstfeest genieten na eerst de kinderen geschminkt te hebben de meisjes met vlechtjes in hun haar en sproetjes en de jongens met een snor. Zo zullen we ook zelf verkleed gaan.

• 16 Juli 2010 - 19:13

Nellie L.:

Hallo allemaal, Wim L.,

Leuk om de verslagen te lezen. Jullie zijn al goed bezig, maar zo te zien aan de foto's moet er nog veel gebeuren aan de nieuwe "varkensstal".
    De naam voor het gebouw is mooi en heel toepasselijk. Veel plezier morgen allemaal bij het oogstfeest!

Hartelijke groeten,
    Nellie

• 16 Juli 2010 - 19:53

Mirelle:

Lieve allemaal,
    Jammer van de varkensstal, wel heel fijn dat jullie al een nieuw project hebben gevonden/toegewezen.
    Niet te veel feesten hè? Jullie zijn daar tenslotte om te werken, het moet natuurlijk niet te veel op vakantie gaan lijken ;-)
    Liefs! Theo, Mirelle en Koen

• 16 Juli 2010 - 20:57

Iet Van Os:

groeten aan de drie wijzen. uit het oosten???
    maar zeker aan de echte wijzen, de jeugd en ik leef met jullie mee. fijn feest met de oogst en houd jullie via de reisverslagen op afstand met plezier in de gaten.

• 17 Juli 2010 - 08:42

Ko Burema:

Oude brazilie-gangers,
    Geniet er maar van. Wij doen dat wel op afstand.

Ko

• 17 Juli 2010 - 10:26

Gijs & Juud:

Hoi allemaal!

Wat leuk om zo mee te krijgen wat jullie doen en hoe alles er uit ziet. Al wel heftige foto's, vooral die met Kirs: er zaten toch geen spinnen in die boom?!? Juud, het is dan wel een paar dagen later, maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Veel succes met het nieuwe bouwproject!

Groets, Gijs & Juud

Evert,Monique&Dylan:

Hallo allemaal!

Wat een foto's en wat fijn om op deze manier toch een klein beetje mee te leven en te kijken hoe het jullie vergaat.Ook wij willen Judith alsnog van harte feliciteren met haar verjaardag!(Dat moet een bijzondere geweest zijn)

Ik hoop dat jullie oogst feest ook weer een mooie en leuke ervaring is.natuurlijk heel veel succes met het "nieuwe" project!

Groetjes Evert, Monique en Dylan

Ferry En Lein:

Lieve allemaal,
    De eerste foto's (en verslagen) zien er goed uit! Gelukkig snel een nieuw bouwprojectje gevonden.
    Hoe stroomt het water bij jullie in de gootsteen? Linksom? Of rechtsom? Op het zuidelijk halfrond schijnt het anders te zijn dan bij ons (op het noordelijk halfrond = met de klok mee).
    Heel veel plezier en succes met bouwen!

Groetjes,
    Ferry en Marjolein

Ferry En Lein:

Lieve allemaal,
    Heel veel plezier en succes met bouwen!

Groetjes,
    Ferry en Marjolein

• 17 Juli 2010 - 12:31

PJ & Lot:

Wow, wat klinkt het allemaal super! En de foto's zien er veelbelovend uit! Het feit dat Kirstin in een boom hangt, betekent dat het best meevalt met die insecten!! Desalniettemin wel jammer van die stomme bijen, maar fijn dat er toch wat anders gedaan kan worden. Tja, onze JOKO-feestjes zijn ook altijd heeel erg gezellig, maar dit Oogstfeest...ONCE IN A LIFETIME!! Geniet ervan luitjes!!

We kijken uit naar jullie volgende belevenissen!

Liefs PJ & Lot

• 17 Juli 2010 - 13:18

Maaike:

Hoi allemaal

Leuk om jullie te volgen, vooral de foto's zijn erg leuk want is moeilijk om er hier ene beeld van te vormen.
    Heel veel succes en geniet er ook van!!

Oja jit en suuz lene's baby zijn erugg lief en klein!!

liefs maaike

• 17 Juli 2010 - 17:46

Paula Emmen (Ommoord:

Hallo lieve luitjes daar,
    Geweldig om de foto's te kunnen zien en jullie verhalen te lezen.
    Lijkt mij mooi om zo'n oogstfeest mee te maken.
    Mannen hebben jullie al een plat hoofd door het dragen van de flessen.
    Laura de speciale groeten van de 18+
    groetjes aan allemaal, Paula

• 17 Juli 2010 - 18:13

Saskia:

Beste allemaal,

Ik volg alles via deze site, leuk om te lezen en vooral de foto's geven een mooi beeld!
    Jammer dat de varkensstal even niet door kan gaan, maar gelukkig hebben ze altijd wat anders liggen aan klussen :)
    Veel succes, maar ook lekker genieten van jullie bijzondere reis!

groetjes Sas

• 18 Juli 2010 - 17:11

Marjo Simons:

leuk iets van jullie te kunnen vernemen heel veel succes en plezier ondanks onze vakantie in italie denken we aan julile.
    groetjes
    familie Simons

• 19 Juli 2010 - 14:12

Lau Simons:

Na het waterfietsen toch nog even kijken hoe jullie het maken. Nou prima zo te lezen. Projectview iets verlegd, maak er maar iets moois van. Wordt er ook electriciteit aangelegd. Denk van niet maar anders heb ik daar wel verstand van en kan je altijd advies vragen. Voor jullie helemaal gratis.

Groetjes van de familie in Calceranica

Vamos

Vamos a Lins! Oftewel: Wij gaan naar Lins! Wij: een groep enthousiaste vrijwilligers uit de omgeving van Krimpen aan den IJssel (al dan niet verbonden aan de RK parochie H. Maria Koningin) gaan aankomende zomer de reis naar Lins in Brazilie maken om daar op de Comunidade Educacional Para O Trabalho (CEPT) van Els Koop een vervallen varkensstal om te bouwen tot een ontmoetingsruimte voor de opvang van 80 extra kinderen die in de sloppenwijken leven. De CEPT is een plek waar kinderen die in armoede (en criminaliteit) leven zich kunnen bekwamen in een beroep, bijles, voeding en medische verzorging krijgen, alsook materiele benodigdheden zoals kleding.

Actief sinds 02 Nov. 2009