Praatjes en gaatjes - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu Praatjes en gaatjes - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu

Praatjes en gaatjes

Door: webmaster Ties

Blijf op de hoogte en volg Vamos

27 Juli 2010 | Brazilië, Lins

Hallo Nederland,

Bij deze een stukje van mijn ervaring hier in het warme Lins. Na het vertrek van Frie heb ik de gesprekken met de mensen van de CEPT mogen overnemen over de precieze uitvoering van alle plannen. En ook ik heb er even aan moeten wennen, dat wat vandaag A is, morgen B kan zijn. Maar met dank aan het internet en de daarop aanwezige automatische vertaalprogramma's, komen we stap voor stap steeds dichter bij de definitieve vorm.

Het is jammer dat ik nu wat minder betrokken ben bij het echte werk. De meiden, Joaquin en de Wimmen staan in de zon te werken en worden lekker bruin. Ik moet uur na uur, dag na dag in een gekoeld kantoortje zitten, terwijl ik koekjes en koffie krijg aangeboden. Jullie snappen hoe vervelend dat is.

Het leuke is wel dat elke keer als ik weer even op de bouwplaats kom, ik weer veel vooruitgang zie. Zo is de afgelopen dagen het schilderwerk zo goed als af gekomen; binnen en buiten een prachtig stralend wit met buiten aan de onderkant een mooie strook groen. Net als alle andere gebouwen hier die ook een kleurstrook hebben. Binnen hebben nu de pilaren een mint-groene kleur. Erg mooi.

Het metselwerk van het bijgebouw gaat ook richting afronding. Morgen hopen we dat het klaar is. En vandaag is de muur doorgebroken waar de deuren naar het toiletgebouw komen.

Ik ga vanmiddag met een paar mensen naar de universiteit. Daar zijn de mensen die de originele plannen hebben gemaakt. Mijn doel voor de laatste paar dagen is om ervoor te zorgen dat de mensen van de CEPT zelf heel goed weten wat precies de bedoeling is, en dat ze zelf nog wat wensen kunnen aangeven, zolang dat binnen het budget is natuurlijk.

Kortom, langzaam maar zeker maken we er iets moois van! Suuz en ik zouden best nog wel even willen blijven. Maar ook voor ons geldt dat na deze week het Lins-project klaar is.

Groet,

T#

• 27 Juli 2010 - 16:16

Sophie De Bruijn:

Hallo allemaal,
    Wat leuk om jullie vorderingen te kunnen volgen. Het ziet er goed uit. Iets waar jullie zeer trots op mogen zijn.

Liefs,
    Sophie

• 27 Juli 2010 - 16:35

Ko Burema:

Beste schilders,

Ik vind het wel erg goed van Ties dat hij de man is die eroor moet zorgen dat alles goed gaat.
    Zo zie je Ties, een echte staat nergens voor.
    De anderen worden in tegenstelling tot jou wel bruin.
    Wim van Drunen is daar wel heel erg gevoelig voor.
    De beide Wimmen zijn niet voor een kleintje vervaard. Maar ook de meiden doen zoals jij zegt groots werk.
    Suzan kan naar het verkopen van loten dus nog veel meer.
    Klasse.
    Sterkte en goed weer voor de komende dagen.

Ko

• 27 Juli 2010 - 16:39

Iman:

hallo allemaal,

hoe gaat het met jullie??
    het zier er echt super uit.
    er is echt super geverfd.
    het ziet er nu al gezellig uit.
    het is zeker benouwd daar.
    maar jullie worden wel lekker bruin zo. ;-)

nou doeiiii tot gauw

groetjes iman

• 27 Juli 2010 - 19:28

Paula Emmen:

Dag allemaal,

Het is wel een hele klus.
    Wat zullen de mensen blij zijn en ik word er ook blij van dat er een groep jongeren vanuit ons IPV daar keihard aan het werken zijn om anderen een leefbare plek te geven. Ik steek vanavond een kaarje voor een ieder op.

lieve groetjes allemaal,
    Paula

• 28 Juli 2010 - 12:35

Rene & Sonja:

gaaf om te lezen dat het zo goed gaat en dat er ook tijd is voor culturele uitwisselingen. Allemaal heel veel succes en plezier nog de laatste week. Hou vol! Suuz & Ties, laten jullie ons via de sms weten hoe het daarna met jullie gaat? In ek geval ook hel veel plezier!
    Veel iefs, Sonja & René

• 28 Juli 2010 - 13:40

Wilma En Ruud:

Beste Ties en alle anderen,

De lij(ei)densweg van een leider? In ieder geval maken jullie er een kleurrijk geheel van. Complimenten. Onze beheerscommissie en onderhoudsgroep weet nu waar ze vaklui binnen de parochie kunnen vinden.
    Hartelijke groet en tot spoedig ziens,
    Wilma en Ruud

• 28 Juli 2010 - 14:36

Corry V Druenen :

Hallo allemaal leuk al de berichtjes van jullie
    uit Lins'.Lekker weer zie
    ik fijn hoor.Wim een zoen van mij tot Vrijdag aan de telefoon'.Wat zullen jullie moe thuis
    komen met een fijn gevoel.Groetjes allemaal.

Vamos

Vamos a Lins! Oftewel: Wij gaan naar Lins! Wij: een groep enthousiaste vrijwilligers uit de omgeving van Krimpen aan den IJssel (al dan niet verbonden aan de RK parochie H. Maria Koningin) gaan aankomende zomer de reis naar Lins in Brazilie maken om daar op de Comunidade Educacional Para O Trabalho (CEPT) van Els Koop een vervallen varkensstal om te bouwen tot een ontmoetingsruimte voor de opvang van 80 extra kinderen die in de sloppenwijken leven. De CEPT is een plek waar kinderen die in armoede (en criminaliteit) leven zich kunnen bekwamen in een beroep, bijles, voeding en medische verzorging krijgen, alsook materiele benodigdheden zoals kleding.

Actief sinds 02 Nov. 2009