Oogstfeest - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu Oogstfeest - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu

Oogstfeest

Door: webmaster (LS) Laura

Blijf op de hoogte en volg Vamos

18 Juli 2010 | Brazilië, Lins

Gisteren zijn we ´s ochtend begonnen met de vaklui bij te praten. Met de mannen is er gekeken naar mogelijkheden en als het goed is kunnen we maandag gaan beginnen met veel hulp van de vakmensen. Dat is in ieder geval erg fijn!!
´s Middags hebben we alvast een stuk naast de schuur uitgegraven om het egaal te maken voor de sanitaire uitbouw. Wim en Wim hebben keihard gewerkt om de boom die in de weg stond eruit te halen en in de namiddag is dit gelukt!
Vanaf 14.00u was het oogstfeest. Alle kinderen van de Comunidade waren er met heel wat familie. Er werd een geweldige boerendans gedaan door de kinderen zowel de jongens als de meisjes! Daarna was het echt feest en werd veel muziek gedraaid en diverse meiden van de groep hebben met de kinderen gedanst. Of je nu buiten of binnen zat, om de paar minuten werd er eten aangeboden; nootjes, pindasoep, popcorn, hotdogs en drinken!!
Rond 18.00u was het feest afgelopen en zijn we terug naar huis gegaan. Daar werd voor ons een heerlijk bbq bereid en hebben we met de groep en de Braziliaanse meiden (die Els veel helpen) heerlijk gegeten en veel gelachen.Het vertaalboekje van Nederlands naar Brazliliaans was erg geduldig ;)

• 19 Juli 2010 - 08:57

Ko Burema:

Harde werkers,

Maak er wat van.
    Sterkte.

Ko

Vamos

Vamos a Lins! Oftewel: Wij gaan naar Lins! Wij: een groep enthousiaste vrijwilligers uit de omgeving van Krimpen aan den IJssel (al dan niet verbonden aan de RK parochie H. Maria Koningin) gaan aankomende zomer de reis naar Lins in Brazilie maken om daar op de Comunidade Educacional Para O Trabalho (CEPT) van Els Koop een vervallen varkensstal om te bouwen tot een ontmoetingsruimte voor de opvang van 80 extra kinderen die in de sloppenwijken leven. De CEPT is een plek waar kinderen die in armoede (en criminaliteit) leven zich kunnen bekwamen in een beroep, bijles, voeding en medische verzorging krijgen, alsook materiele benodigdheden zoals kleding.

Actief sinds 02 Nov. 2009