Zondagsrust - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu Zondagsrust - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu

Zondagsrust

Door: webmaster (LS) Laura

Blijf op de hoogte en volg Vamos

18 Juli 2010 | Brazilië, Lins

Ergens in de ochtend zijn we op weg gegaan naar de markt. Els heeft ons eerst een straat laten zien waar de gemeente grond beschikbaar heeft gesteld voor mensen om een huis te bouwen. We zijn ook bij 1 huis binnen geweest. Het huis was van hout, maar wel voorzien van stroom en water. Deze mensen kopen de oogst van de Comunidade en verkopen die zelf. Een stukje is voor de Comunidade en de rest is voor hen zelf.
Na dit bezoek zijn we doorgelopen naar de markt. Hier hebben we suikerriet sap gedronken met citroen. Best lekker!
Na een flinke wandeling terug stond er een heerlijke maaltijd op ons de wachten. De sterke drank viel bij de meeste ook erg in de smaak!
Omdat zondag een rustdag is, gaan we straks even verkoeling zoeken in het zwembad.
Vanavond gaan we om half zeven naar de Fatima kerk, omdat we de dienst van vanochtend half zeven hebben gemist.

• 18 Juli 2010 - 17:31

Jildit:

Gaan jullie mee zwemmen dan ;)

• 18 Juli 2010 - 17:37

Fam.Wassink:

speciaal een berichtje voor Laura,
    Hoi hoi,
    wat leuk om je zo te volgen.
    leuk ook om de foto's te zien.
    Heel veel plezier ook de komende weken.
    voor allemaal veel succes!!

• 19 Juli 2010 - 08:35

Corry V. Druenen:

Hallo Wim

• 19 Juli 2010 - 08:51

Maarten F.:

Hoi Allen,

Leuk jullie verhalen te lezen. Ik zit hier met mijn laptop op de camping te lezen hoe hard jullie aan het werk zijn... Ik kan er geen genoeg van krijgen! Is T# nog veilig geland met zijn vliegende brandbom? Ik lees en zie de volgende foto's graag tegemoet. Succes met alle werkzaamheden daar.

Groet Maarten (Froon)

• 19 Juli 2010 - 08:56

Ko Burema:

Beste brazilie-gangers,

Geniet van de rust en de ontspanning.
    Maar daarna ... moet er wel keihard gewerkt worden.
    Veel plezier en veel kracht en energie voor de komende dAGEN.

kO

• 19 Juli 2010 - 09:04

Corry V Druenen:

Hallo Wim 19-7-2010
    Je foto;s en berichtjes
    gezien erg leuk.Jammer dat jij mij niet verstond zondag.Maak je
    wens waar om de klus te
    en kleinkinderen
    Veel liefs Corry v Dr.

• 19 Juli 2010 - 11:24

Arjen V.Druenen:

Hoi Pa,Wij volgende je via het net.Het is mooi dat jullie je werk en inspanning ook gelijk kunnen zien.De reactie en dankbaarheid van de mensen geeft jullie denk ik nog meer kracht om in de periode dat jullie er zijn zoveel te doen als mogelijk is.Groet van ons aan allen.

• 19 Juli 2010 - 13:14

Ans Toebak:

Wat fijn om op de hoogte te blijven van jullie verblijf en werkzaam-heden. Heel veel succes!!
    gewenst van alle zondag-kerkgangers.

• 19 Juli 2010 - 14:52

Kimberly:

Waren jullie nou niet op tijd om 6.30 uur. Wat een tijd zeg, volgens mij zou er in Krimpen niemand komen.
    Waar zijn jullie foto's als boeren en boerinnen???
    Veel succes de komende tijd.
    Groetjes Kimberly

Vamos

Vamos a Lins! Oftewel: Wij gaan naar Lins! Wij: een groep enthousiaste vrijwilligers uit de omgeving van Krimpen aan den IJssel (al dan niet verbonden aan de RK parochie H. Maria Koningin) gaan aankomende zomer de reis naar Lins in Brazilie maken om daar op de Comunidade Educacional Para O Trabalho (CEPT) van Els Koop een vervallen varkensstal om te bouwen tot een ontmoetingsruimte voor de opvang van 80 extra kinderen die in de sloppenwijken leven. De CEPT is een plek waar kinderen die in armoede (en criminaliteit) leven zich kunnen bekwamen in een beroep, bijles, voeding en medische verzorging krijgen, alsook materiele benodigdheden zoals kleding.

Actief sinds 02 Nov. 2009