Aan het werk - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu Aan het werk - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu

Aan het werk

Door: webmaster (NF) Nicole

Blijf op de hoogte en volg Vamos

19 Juli 2010 | Brazilië, Lins

Vandaag was het graven, graven en nog eens graven. We hebben de afvoerput voor het sanitair gegraven. Wij willen hup, hup aan het werk maar dan komt oom Tom ons vertellen dat we er eerst water overheen moeten gooien...En hij heeft gelijk wanneer je water hier op de grond laat intrekken wordt het een stuk eenvoudiger om te graven. Een aantal dames is al druk geweest met het dichten van de gaten in de muren en de vloer geegaliseerd (ruwweg). Na de lunch zijn de mannen naar de universiteit voor overleg over de bouwtekeningen. De dames zijn aan het figuurzagen om de naam van het opvanggebouw dadelijk duidelijk op de gevel te krijgen.

Let op; er zijn ook foto´s toegevoegd aan de voorgaande stukken.

• 19 Juli 2010 - 17:45

Annemiek En Willie:

Het echte werk is nu begonnen, en zo te zien gaat het jullie goed af. Heel veel succes verder en geniet tevens van de andere omgeving en cultuur.

Groet,
    Annemiek en Willie

• 19 Juli 2010 - 17:54

Ko Burema:

Harde gravers,

Luister wel goed naar de vaklui.
    Sterkte bij hetbwerk.

Ko

• 19 Juli 2010 - 18:27

Iet Van Os:

wie graaft zal oogsten, o nee het is wie zaait zal oogsten.Maar dat gaat jullie vast lukken.
    een beetje jaloers ben ik wel want het ziet er op de foto's goed uit. geniet van elkaar en neem a.u.b alle Lins kinderen in gedachten mee!!!liefs en groeten Iet. de parochie geniet emee en is heel belangstellend!!!dar voelen jullie toch wel!!!???
    en Suuz, Ties dadelijk er ook bij dan moet het helemaal goed gaan!!

• 19 Juli 2010 - 18:29

Petra Regeer:

Hey Nicole,

leuk om zo te lezen wat jullie allemaal doen!
    Zet hem op de komende tijd! Zo te horen hebben jullie al veel werk verzet!
    Enne... je weet... wie een kuil graaft voor een ander. ;-)

Geniet van alle dingen die je meemaakt, want de tijd zal omvliegen!

Liefs Petra

• 20 Juli 2010 - 11:22

Stella:

Nicole,dat zal niet mee vallen,zwaar werk hoor al dat graven.Gr stella

Vamos

Vamos a Lins! Oftewel: Wij gaan naar Lins! Wij: een groep enthousiaste vrijwilligers uit de omgeving van Krimpen aan den IJssel (al dan niet verbonden aan de RK parochie H. Maria Koningin) gaan aankomende zomer de reis naar Lins in Brazilie maken om daar op de Comunidade Educacional Para O Trabalho (CEPT) van Els Koop een vervallen varkensstal om te bouwen tot een ontmoetingsruimte voor de opvang van 80 extra kinderen die in de sloppenwijken leven. De CEPT is een plek waar kinderen die in armoede (en criminaliteit) leven zich kunnen bekwamen in een beroep, bijles, voeding en medische verzorging krijgen, alsook materiele benodigdheden zoals kleding.

Actief sinds 02 Nov. 2009