Graven, verven, graven en graven! - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu Graven, verven, graven en graven! - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu

Graven, verven, graven en graven!

Door: webmaster (JH) Judith

Blijf op de hoogte en volg Vamos

20 Juli 2010 | Brazilië, Lins

Boa tarde!

Ook vandaag was het weer vroeg dag. Om 6 uur gingen de eerste wekkers, waarna wij om 7 uur richting de Comunidade gingen om te ontbijten. Daarna moesten de handen weer uit de mouwen gestoken worden. Er moest een geul gegraven worden voor de waterleiding en de grond van het nieuwe toiletgebouw moest verder geëgaliseerd worden. Met de instructies van oom Tom en Jan (onze favoriete bouwvakkers) ging iedereen aan de slag. Ook zijn de letters van het naambord voor de eerste keer geverfd. Vanmiddag zullen de letters een tweede laag krijgen en komt de aannemer met de definitieve tekeningen voor het gebouw. De mannen uit de groep zijn na het bezoek aan de universiteit gister erg enthousiast geworden over de plannen van de aannemer. Het wordt een mooie ruimte!

Ciao!

• 21 Juli 2010 - 06:20

Susan:

Hartstikke leuk zeg, om zo iedere keer mee te kunnen lezen met jullie ervaringen!
    Veel succes met alle werkzaamheden.

• 21 Juli 2010 - 06:44

Rodney En Corrie V.D:

beste opa wim,

leuk hoor je naam in zo´n cement laag zetten
    oma is hier al een paar keer geweest en het is heel gezellig,

Corrie en Rodney van DRuenen

• 21 Juli 2010 - 07:34

Kimberly:

Is het bij jullie allemaal nog een beetje uit te houden, ik zie dat het bij jullie ongeveer 30 graden is, hier dus ook en het lijkt me ontzettend zwaar voor jullie werken in de hitte. Succes

• 21 Juli 2010 - 12:14

Hans Tromp:

Hallo Beste Vrijwilligers en Wim van Druenen,
    Volgens jullie verslagen en foto`s zijn jullie wel aktief bezig en zo te zien Wim op de foto laat je nog een souvenir in het beton na.Erg leuk om jullie zo te volgen en we blijven op de hoogte.Hier in krimpen vooral gisteren broeerig warm
    vandaag wat minder ongeveer 22 Celcius Blijf gezellig onder elkaar doorgaan en succes Hans Tromp (De Bron)

• 21 Juli 2010 - 14:56

Evert & Monique:

Hallo harde werkers! Ik hoop dat het allemaal een beetje lukt met al dat graven1 Zie iig dat Ties heftig bezig is;-) Ook jij heel veel succes en veel plezier daar!

Voor de rest nog ff een keer, we vinden het echt super zo met jullie mee te kunnen leven(lezen en kijken!)
    Geniet met volle teugen van deze ervaring!

groetjes Evert en Monique

• 25 Juli 2010 - 12:22

Ruud En WilmaEngelen:

Hallo beste bouwvakkers zoals je ziet onze achterkant kon er niet meer op.Pas terug van vakantie jullie website gevonden leuk om deze te volgen. Vanochtend na de dienst zijn de foto's getoond van jullie werk in Lins.Vele parochianen hebben ze gezien en vonden het geweldig wat jullie daar presteerden.We wensen jullie nog veel succes en plezier want dat hoort er toch ook bij.Veel sterkte de komende tijd en hartelijke groeten Ruud en Wilma we blijven jullie op de voet volgen. '

Vamos

Vamos a Lins! Oftewel: Wij gaan naar Lins! Wij: een groep enthousiaste vrijwilligers uit de omgeving van Krimpen aan den IJssel (al dan niet verbonden aan de RK parochie H. Maria Koningin) gaan aankomende zomer de reis naar Lins in Brazilie maken om daar op de Comunidade Educacional Para O Trabalho (CEPT) van Els Koop een vervallen varkensstal om te bouwen tot een ontmoetingsruimte voor de opvang van 80 extra kinderen die in de sloppenwijken leven. De CEPT is een plek waar kinderen die in armoede (en criminaliteit) leven zich kunnen bekwamen in een beroep, bijles, voeding en medische verzorging krijgen, alsook materiele benodigdheden zoals kleding.

Actief sinds 02 Nov. 2009