Wie een kuil graaft... - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu Wie een kuil graaft... - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu

Wie een kuil graaft...

Door: webmaster (sh) Saskia

Blijf op de hoogte en volg Vamos

21 Juli 2010 | Brazilië, Lins

Bon dia!

Eindelijk zijn de bouwtekeningen er! De ingenieur zou oorspronkelijk proberen de tekeningen dinsdag voor twaalf uur af te hebben, maar dat gaat in Brazilie niet zo snel. Vanochtend om 8 uur waren de tekeningen er en kon het contract met de aannemer getekend worden. Ook is een deel van de bouwmaterialen geleverd, dus we konden wat spullen sjouwen.

Ook de plaatselijke media is geinteresseerd in ons project. Vandaag zijn we geinterviewd en morgen komen we met foto en al in de krant.

Daarna weer hard aan de slag. Omdat de bouwtekeningen net weer anders waren dan de oorspronkelijke plannen, konden we weer verder graven, graven en nog eens graven.

Maar dat hebben we wel over voor ons doel: het bouwen van een opvanghuis voor jongeren die in aanraking zijn gekomen met drugs of andere criminaliteit. De zaal gaat gebruikt worden voor sport en spel. Buiten wordt een orchideeenkwekerij opgestart. Ook is er gelegenheid om met sociaal werkers en psychologen te overleggen. Zo worden jongeren en hun ouders begeleid om een beter bestaan op te kunnen bouwen in de maatschappij.

Dinsdagmiddag (toen we aan het wachten waren op de bouwtekeningen) hebben we van de gelegenheid gebruikt gemaakt om de spullen die we vanuit Nederland hadden meegenomen, uit te delen aan de kinderen. De jongens mochten voetbalschoenen uitzoeken, voor de meisjes waren er knuffels en knutselspulletjes. Helaas waren er weinig grote maten voetbalschoenen, dus als er nog mensen zijn die deze hebben, houden wij ons aanbevolen (want er zijn ook al jongens van 13 of 14 met maat 44)!

• 21 Juli 2010 - 18:49

Madeleine:

Wat super om jullie verhalen te lezen!Leuke fotos ook!
    Heel erg veel success en plezier!!!Ik blijf jullie natuurlijk volgen!

Veel liefs Madeleine
    Ps slaaaapeloze nachten...

• 22 Juli 2010 - 08:39

Ko Burema:

Goede morgen harde werkers,

Ik zit hier rustig achter mijn computer en jullie werken hard.
    grandioos.
    Laat Wim van Drunen niet te hard werken. We hebben hem zo nodig bij het K.B.O

KO

• 22 Juli 2010 - 09:29

René & Sonja:

Lieve allemaal,
    dit is in 2 weken tijd het eerste internetcafe dat het ook doet. Hartstikke leuk om al jullie gebeurtenissen te kunnen lezen hier op Java. We zijn hartstikke trots op jullie en hopen dat het allemaal goed blijft gaan.
    We zitten nu aan een heel mooi strand, Pangandaran, de sporen van de tsunami zijn wel te zien. Op vakantie doe je vreemde dingen. We zien Kirstin in een boom klimmen entakken snoeien en zo zwommen wij vandaag tegen de stroming in en die was heel sterk, naar een waterval en lieten ons weer terug drijven.
    We hopen dat het eten jullie smaakt en dat er (nog) niemand ziek geworden is en wensen jullie nogmaalseen geweldige tijd toe.
    Sonja & René

• 22 Juli 2010 - 09:35

Nellie L.:

Wat leuk dat de krant daar ook interesse heeft in jullie en het project; wie weet wat goede PR nog teweeg kan brengen!
    De warmte is hier minder geworden en hopelijk wordt het bij jullie ook wat minder heet.....,( of een tropenrooster instellen!)

Hartelijke groet,
    Nellie

• 22 Juli 2010 - 11:25

Marjolein En Rene :

Wat hebben jullie al een hoop goed werk gedaan! En dat met die hitte..
    Wat leuk om te zien dat de kinderen zo blij zijn met alle spullen!
    Door jullie verslagen en foto's kunnen we op afstand een beetje met jullie meeleven..leuk!
    Veel succes allemaal!
    groetjes Marjolein en Rene Lansbergen

Vamos

Vamos a Lins! Oftewel: Wij gaan naar Lins! Wij: een groep enthousiaste vrijwilligers uit de omgeving van Krimpen aan den IJssel (al dan niet verbonden aan de RK parochie H. Maria Koningin) gaan aankomende zomer de reis naar Lins in Brazilie maken om daar op de Comunidade Educacional Para O Trabalho (CEPT) van Els Koop een vervallen varkensstal om te bouwen tot een ontmoetingsruimte voor de opvang van 80 extra kinderen die in de sloppenwijken leven. De CEPT is een plek waar kinderen die in armoede (en criminaliteit) leven zich kunnen bekwamen in een beroep, bijles, voeding en medische verzorging krijgen, alsook materiele benodigdheden zoals kleding.

Actief sinds 02 Nov. 2009