Plaatselijke Media en inkopen - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu Plaatselijke Media en inkopen - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu

Plaatselijke Media en inkopen

Door: webmaster Wim

Blijf op de hoogte en volg Vamos

22 Juli 2010 | Brazilië, Lins

Frie en Wim hebben twee dagen geleden de plaatselijk middenstand met een bezoek vereerd. Met handen en voeten zijn er 12 lgt betonijzer, 15 zakken cement, 500 metselstenen voor de binnenmuren, 1500 voor de de uitbouw, 2 mtr zand, 8 verlichtings armaturen, waterleiding en electriciteitdraad. Vandaag is het artikel in de plaatselijke krant op de voorpagina verschenen. En zelfs op pagina 6 een uitbreid verslag met foto´s.
En we zijn nog geen twee uur later door een van de 6 plaatselijke radio stations geintervieuwd. Wie volgt CNN?.
Sommige meiden kunnen de mannen leren hoe er een betonvlecht contructie gemaakt kan worden.
Tevens hebben we de beplanting rondom de kapel op de CEPT even van nieuwe aarde voorzien.
Morgen beginnen we onder begeleiding het oude dak te slopen.
Vanmiddag gaan we voor het eerst oefenen voor de uitvoering van zaterdagavond in de parochiekerk.
Over Wim hoeven de KBO´ers zich geen zorgen te maken, hij krijgt soms verplicht een siésta toegewezen.

• 22 Juli 2010 - 16:42

Ali Stoppelenburg:

Allereerst groeten van Max en mijzelf aan onze buurman Wim v. D. Wij hebben bewondering voor hem! En natuurlijk ook voor jullie allemaal die werken aan dit project voor jongeren. Veel succes en werke!!

• 22 Juli 2010 - 17:41

Ko Burema:

Harde werkers,

Ik vind het grote klasse wat jullie doen. vooral die wat oudere mannen.
    Ga zo door.
    Veel succes.

KO

• 22 Juli 2010 - 19:01

Annemiek & Willie:

Beste allemaal,

Schitterend om zo te kunnen volgen wat jullie daar allemaal doen en beleven. Ik ben benieuwd hoe het slopen van het dak verloopt.

Komende zondag zullen we alle belangstellenden in de kerk na de viering de foto's via de beamer laten zien (zodat ook de betrokkenen zonder internet op de hoogte blijven.

Groet,

Annemiek en Willie

• 22 Juli 2010 - 20:12

Nel En Jan:

Wat wordt er hard gewerkt. We zijn benieuwd naar het eindresultaat. Blijven alles op de voet volgen. Groeten aan iedereen.

• 22 Juli 2010 - 20:39

Hugo Halleriet:

Ben net terug van vakantie en het doet me goed te zien dat er zo hard gewerkt wordt (door anderen). Maar even zonder gekheid, mijn eerste indruk is dat het prima verloopt! Hard werken, dat wel, maar dat wisten jullie al toen je vertrok. Ga zo door!!!! Wij, Marian en ik, blijven jullie volgen.

• 22 Juli 2010 - 21:01

Simons:

Aan de fotos is te zien dat jullie hard aan het werk zijn, terwijl anderen lekker op vakantie zijn.
    veel succes en groetjes,
    Simons

• 23 Juli 2010 - 02:20

Corinda:

hey lieverds,
    ziet er goed ook wat jullie doen. Het is wel hard werken, maaar voor een goed doel en de dankbaarheid en de mooie lachende koppies kinderen is iets wat je nooit meer vergeet. well done! en nog veel plezier daar. ps jit: dit is niet zo relax werken als bij alles kids he? xx corinda

Vamos

Vamos a Lins! Oftewel: Wij gaan naar Lins! Wij: een groep enthousiaste vrijwilligers uit de omgeving van Krimpen aan den IJssel (al dan niet verbonden aan de RK parochie H. Maria Koningin) gaan aankomende zomer de reis naar Lins in Brazilie maken om daar op de Comunidade Educacional Para O Trabalho (CEPT) van Els Koop een vervallen varkensstal om te bouwen tot een ontmoetingsruimte voor de opvang van 80 extra kinderen die in de sloppenwijken leven. De CEPT is een plek waar kinderen die in armoede (en criminaliteit) leven zich kunnen bekwamen in een beroep, bijles, voeding en medische verzorging krijgen, alsook materiele benodigdheden zoals kleding.

Actief sinds 02 Nov. 2009