De bouwvakkers van Lins - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu De bouwvakkers van Lins - Reisverslag uit Lins, Brazilië van Vamos Lins - WaarBenJij.nu

De bouwvakkers van Lins

Door: webmaster Wim van Druenen

Blijf op de hoogte en volg Vamos

23 Juli 2010 | Brazilië, Lins

Na vele dagen van voorbereiding en gepraat hebben we eindelijk toch de spullen en gaan we nu aan de fundering beginnen. Het ijzer is goed gevlochten Judith en Nicole hebben de bewapening perfect gevlochten met de hulp van Jan en Joaquin, dat is klaar! Na de drie hoofdpalen geboord te hebben ... 3 m diep waarvan iedereen vond dat het niet nodig was maar voor de stabiliteit en gewicht heb je dat nodig.

Op een oor na liggen alle gevlochten balken in de gegraven sleuven. Op Carolien d´r verjaardag, zij met vakantie en wij de eerste beton gestort. Hopende dat dit het goede resultaat is om nu nog 8 dagen verder te bouwen en laten we het optimistisch bekijken.

Corry van harte gefeliciteerd met onze Carolien. Ik hoop dat alles thuis goed gaat.

Groetjes Wim

Ko en Hans Tromp zorg dat alles goed gaat bij de KBO. Wim Pierik laat ook eens wat van je horen.

Ali en Max bedankt voor de reactie volg ons nog verder.

Ik ga aan het werk!!!

• 23 Juli 2010 - 18:00

Sophie De Bruijn:

Hallo harde werkers,

Wat zijn jullie enthousiast bezig. Petje af voor jullie inzet.
    Hartelijke groetjes, Sophie

ps. Nicole, thuis mag jij je verder uitleven in de tuin.

• 23 Juli 2010 - 18:01

Rogier:

Hoi lieve Nicole (en alle andere Hard werkende Bob de Bouwers).

Zit net met je moeder naar de site te kijken en we kunnen niets anders zeggen dan dat het er gaaf en goed uit ziet. We zijn supper trots op jullie. Nog effe lekker door klussen met zijn alle en heel veel succes.

Veel liefs en groetjes Rogier

• 23 Juli 2010 - 20:48

Ingrid Amegnekou:

Hadden we toch zelf de kerk kunnen bouwen met jullie hulp?

Zonder dollen: geweldige foto's! Hoop, dat jullie het ook erg gezellig hebben en wat van het land zien....

• 23 Juli 2010 - 23:18

Iet Van Os:

beste bouwvakkers, wat een eretitel is dat beroep en zeker in Brazilie als krimpenaren. Maar ik hoop dat de bewapening niet gevlochten is en buiten schot is gebleven, maar wel de wapening goed gevlochten is. De basis is gelegd en veel succes!!
    jullie zijn kanjers!!!

• 24 Juli 2010 - 08:34

Ko Burema:

Goede morgen keiharde werkers,

De dames doen het heel goed. Maar... mannen laat je niet kisten.Het moet nog wel allemaal goed gaan in de komende anderhalve week.
    Wim , maak je geen zorgen. Wij staan voor het K.B.O. kaarsrecht.

KO

• 24 Juli 2010 - 09:00

Wim:

Hee Nicole,
    Nooit een "Bouwvakker" achter je gezocht. Wat goed van je!! Waardering voor jouw inzet (en de anderen natuurlijk ook. Werk ze maarre...geniet ook!!!
    Liefs
    Wim

• 24 Juli 2010 - 12:23

Arjen Van Druenen:

Je bent goed bezig Pa (en de rest).Ik zie dat je weer terug ben naar de basis van je opleiding.Ik heb gehoord dat de klus niet helemaal geklaard gaat worden.Als de BASIS er maar is het afmaken van de klus kan je de mensen daar wel leren.
    Advies :Neem ook de nodige rust GESPIERDE BOUWVAKKER van 74 jaren JONG.Groet van ons allen aan jullie allen.

• 24 Juli 2010 - 16:10

Ruud Engelenberg:

Beste VamosaLins-gangers,

Ideaal zo’n reisverslag via de site “waarbenjijnu”. Met bewondering de verslagen gelezen die mijn nichtje Anita Aarts heeft geschreven over haar hulp aan invalide en dove kinderen in Oeganda. Dat dwingt respect af. Nu terug van vakantie in Italië, ben ik er aan toe om jullie belevenissen te lezen. Geweldige prestaties van jullie om “onze” Els, haar CEPT en de kinderen zoveel hulp te bieden.
    Als ik lees dat de wapening door jullie zelf is gevlochten, denk ik aan een uitspraak van mijn aannemer toen ik in 1968/1969 ons huis in Velp moest laten bouwen. Dat was te duur, maar hij zei: “ Veel werk kun je zelf doen. Een mens is tot meer in staat dan wat hij vaak van zichzelf denkt.” Dat is mijn lijfspreuk geworden! Onze parochianen mogen trots zijn dat jullie dat doen!
    Ik wens jullie allen, mede namens Wilma, alle goeds toe en veel succes met de voortgang van de bouw. Doe vooral Els onze hartelijke groeten.
    Ruud Engelenberg

• 24 Juli 2010 - 19:24

Petra:

Nou Nicole ik had jou wel kunnen inhuren om onze aanbouw te plaatsen, haha!
    Veel plezier en succes nog! Zo te lezen doen jullie veel goeds!

liefs Petra

• 24 Juli 2010 - 21:36

Irene Visseren Van D:

Wat goed dat jullie dit allemaal voor deze mensen doen.Als ik naar de foto's kijk hebben jullie gelukkig ook plezier.En inderdaad alles is te leren.
    Zet'm op met z'n allen en kom gezond weer thuis. Groeten van Jos & Irene Visseren van Druenen.

• 25 Juli 2010 - 14:59

Marjo Simons:

hoi allemaal,

Goed te lezen dat eea toch vorderd. Na gedane arbeid is het goed rusten, HOU VOL!

Laura; altijd goed geweest met waterspuiten!

• 25 Juli 2010 - 19:50

Rick Van Der Ree:

Goede dag allemaal,
    met veel interesse en respect volg ik jullie verhalen over de bouw.
    Ik wens jullie nog een aantal goede bouwdagen toe en hoop jullie weer veilig en gezond in Krimpen te zien.
    Hartelijke groeten,
    Rick van der Ree

• 26 Juli 2010 - 11:55

René & Sonja:

Lieve allemaal,
    gaaf om telkens alles te lezen. Wij zitten nu in Yogyakarta. Hier alles prima en we hopen met jullie persoonlijk dat ook alles prima gaat. Heel veel sterkte, plezier en uiteraard extra knuffels voor Suuz, Kirst en Ties,
    Sonja & René

• 26 Juli 2010 - 16:37

Wim Van Druenen:

Bedankt voor de enthousiaste reacties!

Wij maken het goed. Groeten aan allen!!!

• 26 Juli 2010 - 19:09

Lisette:

Hoi Nicole
    Wat leuk om te zien wat jullie allemaal doen daar. Ik dacht, het is een vakantie, maar dat heb ik mis.
    Voor iedereen die aan dit project werkt heel veel succes.Voor dit goede doel.

• 01 Augustus 2010 - 08:57

André:

Hallo allemaal,
    Prachtig werk wat jullie doen in Lins.Ben getroffen door de dames die beton kunnen vlechten; de koks die voor zoveel mensen kunnen koken;eigenlik door jullie allemaal.
    Behouden thuiskomst.

Vamos

Vamos a Lins! Oftewel: Wij gaan naar Lins! Wij: een groep enthousiaste vrijwilligers uit de omgeving van Krimpen aan den IJssel (al dan niet verbonden aan de RK parochie H. Maria Koningin) gaan aankomende zomer de reis naar Lins in Brazilie maken om daar op de Comunidade Educacional Para O Trabalho (CEPT) van Els Koop een vervallen varkensstal om te bouwen tot een ontmoetingsruimte voor de opvang van 80 extra kinderen die in de sloppenwijken leven. De CEPT is een plek waar kinderen die in armoede (en criminaliteit) leven zich kunnen bekwamen in een beroep, bijles, voeding en medische verzorging krijgen, alsook materiele benodigdheden zoals kleding.

Actief sinds 02 Nov. 2009